Děti s poruchou pozornosti
U dítěte s poruchou pozornosti je zaznamenána přílišná citlivost na podněty, nevybírá si z nich, nedokáže se dlouhodobě zaměřit na jeden podnět, vše ho rozptyluje. Například sedí-li v lavici, učí se, ale stačí sebemenší podnět, který ho vyruší – spolužákovi spadne tužka, za oknem bzučí moucha, v okolí jsou příliš výrazné obrázky a podobně.
Na tento fakt je třeba brát ohled při přípravě prostředí, ve kterém se dítě učí. Na domácí přípravu by dítě mělo mít vymezené klidné místo, které je jen jeho, rodič se mu věnuje po přesně vymezený čas s přestávkami – ne v kuchyni, ne společně s dalšími sourozenci, ne u televize, mělo by jít o nepříliš barevné, stimulující prostředí. Zde platí: méně je více.
Správné vedení je důležité, neboť snižuje riziko toho, že se u dítěte projeví porucha chování – je-li ve škole neúspěšné, může šaškovat, ale také na sebe poutat pozornost zlobením, krádežemi, lhaním, dítě se vyhýbá neúspěchu, může se chytat nebezpečných part a podobně.